CANOPIES

JAG RUSAR INTE LÄNGRE ERAT LOPP

VEGANGLASS

Kategori: Livet

Den här godingen gjorde jag igår! Lät den stå under natten, skulle jag ta fram den tidigare blir det me som frozen yogurt.
 

Såhär gjorde jag:
Jag la ner ungefär 2 dl frysta jordgubbar (går bra med vilka bär som helst!) i en plastbunke. La in dom i mikron tills de hade smält, och var bara mest små bitar i någon slags ''sås''. Jag lät de svalna i ungefär 5-10 minuter i kylen och sen tog jag ut dom och hällde på ungefär lika mycket Alpro Soya Yogurt med smak av vanilj. Jag vispade lite och sedan in i frysen. 
 
Meningen är att jag skulle ta ut glassen efter 2-3 timmar men jag somnade så tog ut den när jag vakna istället. Och då var den mer som is än glass så jag lät den stå ute ett tag innan jag började äta!
 
Ska du servera den till vänner, familj eller annat sällskap så köp en kulskopa, så får du fina kulor! Du kan också pynta med ett Myntablad och/eller lite andra bär!
 
Vill du ha en ännu sötare version kan du även hälla i lite socker, men använder du Alpro Soyas nya yogurt så behövs det inte för den är väldigt söt ändå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: